میدانید که ابزارهای تبلیغاتی تاثیر قابل توجهی در فروش کالا و خدمات دارند و بدون آنها نباید انتطار پیشرفت قابل توجهی در کسبوکار خود را داشت. با توجه به پیشرفت روزافزون تبلیغات اینترنتی و استفاده از فضای مجازی، انواع کاتالوگ و بروشور همچنان جایگاه خاص خود را دارند و نقش خود را از دست ندادهاند. تاثیر این دو ابزار بهحدی است که در بسیاری از تجارتها همچنان از این دو بهعنوان روش تبلیغاتی استفاده میشود. در بین تمام ابزارهایی که جهت تبلیغ مورد استفاده قرار میگیرند کاتالوگ و بروشور از قدیمیترینها هستند و در اغلب کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرند. در این میان طراحی کاتالوگ و بروشور معماری از اهمیت زیادی برخوردار است که در این مقاله بیشتر با جزئیات آن آشنا خواهید شد؛ پس تا پایان همراه ما بمانید.
چنانچه بهدنبال راهاندازی یک شرکت یا موسسه طراحی و معماری هستید توصیه میکنیم که حتما از کاتالوگ و بروشور جهت بازاریابی طرح و خدمات خود استفاده کنید. کاتالوگ یک دفترچه چند برگی است که اطلاعات مرتبط با محصول یا خدمات مورد نظر را در برمیگیرد. بروشور هم بهعنوان یک یک ابزار تبلیغاتی چند لتی به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات میپردازد. بر این اساس با کاربرد هر یک از این دو ابزار میتوان خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو به مخاطب معرفی کرد تا در زمان انتخاب دچار شک و تردید نشود. با کاربرد این دو ابزار حیاتی جهت معرفی خدمات معماری و طراحی خود مخاطبان زیادی را میتوان جذب کرد. حرفه جذابی مانند معماری از جزئیات زیادی برخوردار است؛ بنابراین کاتالوگ و بروشور بهترین گزینه برای راهنمایی مخاطب و آشنایی او با این جزئیات بهشمار میروند.
کاتالوگ سند یا کتابچهای شامل اطلاعات دقیق و جزئی از کسبوکار، محصول یا خدمات است که کاربرد آن در هر شغل و تجارتی الزامی است. این محصول به معرفی حرفه مد نظر میپردازد و راهنماییهای لازم در آن مورد را در اختیار مخاطب قرار میدهد. کاتالوگ یکی از بهترین انتخابها جهت بازاریابی است که بسیاری از صاحبان مشاغل استفاده از آن را در اولویت قرار میدهند. در واقع هدف اصلی از کاتالوگ بازاریابی و جذب مخاطب بیشتر است. اگر صاحب یک کسبوکار حرفهای در زمینه معماری و طراحی داخلی هستید توصیه میکنیم که حتما از کاتالوگهای جذاب و منحصربهفرد در زمینه کار خود استفاده کنید و پس از مدتی از نتایج جالب آن در بالا رفتن مخاطبانتان شگفتزده شوید.
علاوهبر کاتالوگ میتوان از بروشورهای چشمگیر در کسبوکار خود استفاده کرد تا شاهد تاثیر مثبت آن در حرفه خود بود. بروشور یک صفحه متصل تا خورده در چند لت است و اطلاعاتی از محصول یا خدمات مد نظر را شامل میشود. بروشورها علاوهبر بازاریابی محصول یا خدمات به معرفی دقیق آنها میپردازند؛ بنابراین گزینهای بسیار مناسب جهت معرفی کسبوکارهایی حرفهای مانند معماری و طراحی بهشمار میروند. بروشورها شامل اطلاعات مربوط به شرکتهای معماری، محصولات ارائه شده، آدرس و نحوه ارتباطگیری با آنها و... هستند. در برخی موارد دیده میشود که شرکتها و موسسات معماری قیمت خدمات خود را هم در بروشور درج میکنند تا مخاطب با آشنایی کامل آنها مراجعه کند.
شاید بهتر باشد که استفاده از این دو ابزار تبیغاتی را نوعی سرمایهگذاری برای هر کسبوکار بهحساب آوریم. در واقع با کاربرد این دو ابزار به بالارفتن حجم مخاطبان شما افزوده و در نتیجه فروش و ارائه خدماتتان رونق بیشتر را تجربه میکند. پس از کاربرد کاتالوگ و بروشور در کسبوکار خود غافل نشوید. در ادامه با مهمترین مزایای کاتالوگ و بروشور آشنا شوید:
• انعطافپذیری
از مزایای این دو ابزار انعطافپذیری قابل توجه آنهاست. درواقع با چاپ هر یک از این دو ابزار بازاریابی در اشکال مختلف میتوان تنوع زیادی به کسبوکار خود داد که به جذب مخاطب بیشتر کمک میکند. کاربرد نوشتار و تصاویر متنوع هم نمونهای از انعطافپذیری قابل توجه این دو است که جذابیت بیشتری را برای آنها بهدنبال دارد.
• تبلیغ محصول
بدون شک اصلیترین مزیت استفاده از کاتالوگ و بروشور تبلیغ محصول و خدمات است. اولین هدف شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار از بهکار بردن کاتالوگ و بروشور چیست؟ بدون شک تبلیغ و بازاریابی اصلیترین دلیل کاربرد این دو ابزار محسوب میشود و تاثیر آنها در افزایش فروش غیر قابل انکار است.
• استفاده آسان
بهدلیل زیبایی ظاهری این دو ابزار شاهد جذب بیشتر مخاطب به آنها هستیم. در واقع ظاهر جذاب و زیبا این فرصت را به مخاطب میدهد تا در فرصت مناسب و با آرامش خاطر به مطالعه آنها بپردازد. بهعلاوه مخاطب میتواند کاتالوگ یا بروشور را داخل کیف خود گذاشته و هر زمان که امکان مطالعه آن را پیدا کرد با کسبوکار و محصول شما آشنا شود. در برخی موارد دیده میشود که مخاطبان امکان استفاده از فضای مجازی و پیجهای کاری شما را ندارند، پس بهترین گزینه کاتالوگ و بروشور است تا از این طریق با آخرین طرح و متدهای معماری شما آشنا شوند.
میدانید که یکی از نکات مهم در حرفه معماری موضوع زیبایی است تا نگاه مخاطب را به طرحهای مورد نظر جذب کند. بهطور کلی در تخصص معماری و طراحی داخلی با المانها و عناصر مختلفی روبهرو هستیم که هر یک در جایگاه خود به زیباتر دیده شدن طرح کمک میکنند. تمام این نکات مهم مواردی هستند که افراد عادی و مشتریان با آنها آشنایی چندانی ندارند؛ بنابراین آشنایی با آنها امر مهمی است و توصیه میشود تا با بهکارگیری انواع بروشور و کاتالوگ در این حرفه مخاطب را با چنین جزئیاتی آشنا ساخت. براین اساس رعایت اصول در طراحی کاتالوگ و بروشورهای مخصوص معماری امری مهم و ضروری است که در اینجا به چند مورد مهم اشاره شده است:
• باید خلاصهای از عملکرد و تخصص موسسه یا شرکت معماری را دربر گرفته باشد.
• به معرفی تولیدات و طرحهای موسسه مورد نظر بپردازد.
• به معرفی جدیدترین و تازهترین ساختهها و طرحها بپردازد.
• مشخصات فنی، خدمات ارائه شده، قابلیتهای کاربردی، تمایزات و تفاوتهای طرحها و... باید در محصول درج شوند.
• متون نوشتاری و تصاویر مرتبط با طرحها باید در کاتالوگ و بروشور بهکار روند.
• آدرس، تلفن، آدرس اینترنتی و... شرکت یا موسسه معماری در آنها درج شوند.
• دید مقایسهای و کاملی از تفاوتها و تشابهات محصول به مخاطب ارائه دهند.
• قابل جابهجایی و حمل بودن
• خلاصه کردن اطلاعات لازم در خصوص طرحهای معماری
• برقراری ارتباط با مخاطب بدون واسطه
• قابلیت ترکیب متن و تصویر با هدف آشنای بیشتر و بهتر مخاطب
• ایجاد فرصت مناسب جهت مطالعه و آشنایی مخاطب با کسبوکار مد نظر
• امکان ایجاد نگاهی کامل و دقیق از محصول یا خدمات
• استفاده از رنگها و عناصر ویژه جهت جلب توجه مخاطب
• کاربرد روکشهای سلفونی یا یووی جهت زیبایی بخشی بیشتر
• تمام سوالات و ابهامات مخاطب را پاسخ دهد
همانطور که در این مقاله خوانده شد کاتالوگ و بروشور دو نوع از بهترین ابزارهای تبلیغاتی محصول و خدمات هستند که در اغلب کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرند. با کاربرد این دو ابزار میتوان به حرفه خود رونق داد و فروش آن را بهطرز قابل توجهی بالا برد؛ بنابراین طبیعی است که بسیاری از صاحبان مشاغل از آنها در تجارت خود استفاده کنند. از تاثیر این دو ابزار تبلیغاتی در معماری و طراحی داخلی هم نباید غافل شد. با استفاده از کاتالوگها با انواع بروشور میتوانید طرحهای معماری خود را به مخاطبان مورد نظرتان نشان دهید و از تاثیر آن شگفتزده شوید. شبکه چاپ اینجاست تا با طراحی انواع کاتالوگ و بروشور حرفهای و جذاب مخاطبان بیشتری را به کسبوکارتان جذب کند.
تمامی حقوق برای شبکه چاپ محفوظ می باشد.