با شدت گرفتن رقابت میان کارخانههای تولید و عرضه مواد غذایی، نیاز به بازاریابی و تبلیغات بیش از قبل احساس می شود از این رو طراحی کاتالوگ و بروشور صنایع غذایی برای شرکتهایی که در این حوزه فعالیت دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاتالوگ و بروشور مواد غذایی ابزارهای مهمی هستند که به کسبوکارهای مواد غذایی کمک میکنند تا محصولات خود را به مخاطبان خود معرفی کنند.
طراحی این ابزارها باید به گونهای باشد که بتواند احساسات و نیازهای مخاطبان را به خوبی برآورده کند و آنها را به خرید محصولات غذایی ترغیب کند. بهعلاوه، این ابزارها به کسب و کارها و پخش مواد غذایی کمک میکنند تا برند خود را تبلیغ کنند و در نتیجه، باعث افزایش فروش و سودآوری شوند. بنابراین، طراحی کاتالوگ و بروشور مواد غذایی یک عامل مهم در جذب و حفظ مشتریان و رشد کسب و کار است. در ادامه به مراحل تهیه طراحی کاتالوگ و بروشور میپردازیم.
1-تعین هدف: هدف از تهیه کاتالوگ یا بروشور مواد غذایی میتواند معرفی محصولات جدید، ارائه اطلاعات تغذیهای، جذب مشتریان جدید و یا افزایش فروش باشد.
2-جمعآوری اطلاعات: برای تهیه کاتالوگ یا بروشور مواد غذایی، باید اطلاعات کامل درباره محصولات جمعآوری شود؛ از جمله تصاویر، نام محصول، ترکیبات، مقدار مواد مغذی، قیمتها و...
3-طراحی و گرافیک: در این مرحله، باید طرح کاتالوگ و بروشور را با توجه به نوع محصولات طراحی کنید. باید به انتخاب رنگهای مناسب، فونتهای جذاب و استفاده از تصاویر با کیفیت توجه کنید.
4-نوشتن متن: باید منتی را که به همراه تصاویر در کاتالوگ یا بروشور قرار میگیرد، نوشته و ویرایش کنید. متن باید شامل توضیحات کامل درباره محصولات، ترکیبات، مقدار مواد مغذی و نکات تغذیهای باشد.
5-چاپ: بعد از طراحی و تکمیل کاتالوگ و بروشور، باید آن را چاپ کنید. برای چاپ، بهتر است از یک چاپخانه حرفهای استفاده کنید تا کیفیت بالای چاپ را به دست آورید.
6-توزیع: بعد از چاپ، باید کاتالوگ و بروشور را به مخاطبان خود توزیع کنید؛ بهعنوان مثال، میتوانید آن را در فروشگاههای زنجیرهای سوپرمارکتها و...توزیع کنید. همچنین میتوانید آن را به صورت آنلاین نیز منتشر کنید.
صنایع غذایی بهعنوان یکی از مهمترین صنایع کشور نقش مهمی در صادرات دارد. از این رو توجه بیشتری را در این زمینه میطلبد. طراحی کاتالوگ و بروشور مواد غذایی بهدلیل اهمیت بسیاری که در تبلیغات و فروش محصولات دارد، بسیار مهم است. این کااتالوگها و بروشورها، بهعنوان یک ابزار بازاریابی، برای جذب مخاطبان و افزایش فروش محصولات شما بسیار مهم هستند. همچنین، طراحی مناسب کاتالوگ و بروشور، میتواند اعتماد مخاطبان را به محصولات شما افزایش دهد و باعث شود که مخاطبان تصور بهتری از محصولات شما داشته باشند.
بروشور مواد غذایی باید شامل چه مواردی باشد؟ اول از همه، باید روی برند و لوگوی خود تمرکز کنید. شما باید صنایع غذایی خود را در بروشور و کاتالوگ تبلیغ کنید، بنابراین بر هویت خود تاکید کنید و لوگوی خود را در هر صفحه از قالب بروشور قرار دهید. بهترین عکسها را از کالاها، خدمات و همچنین تصویری از مواد غذایی خود اضافه کنید و به یاد داشته باشید که اطلاعات تماس و ساعات کار، آدرس، وبسایت آنلاین یا حساب رسانههای اجتماعی خود را در قالب بروشور درج کنید. در ادامه به انواع طراحی کاتالوگ و بروشور مواد غذایی اشاره میکنیم.
• کاتالوگ محصولات غذایی
این کاتالوگها شامل تصاویر و مشخصات محصولات غذایی شماست. در این کاتالوگ، باید تصاویر با کیفیت بالا و همچنین اطلاعات دقیق و کامل درباره محصولات شما قرار داده شود.
• بروشور رستوران
این بروشور شامل منوی رستوران شما، تصویر غذاهای مختلف و اطلاعات درباره رستوران است. در طراحی این بروشور، باید به جذابیت تصاویر و قالب بروشور توجه داشته باشید تا مخاطبان به راحتی به منوی رستوران شما علاقهمند شوند.
• بروشور فست فود
این بروشور شامل منوی فست فود شما، تصاویر غذاهای مختلف و اطلاعات درباره فست فود شماست. در طراحی این بروشور، باید به سادگی و قابلیت خواندن منو توجه داشته باشید تا مخاطبان به راحتی بتوانند غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
• کاتالوگ خشکبار
این کاتالوگ شامل تصاویر و مشخصات خشکبارهای مختلف شماست. در طراحی این کاتالوگ، باید به جذابیت تصاویر و قالب کاتالوگ توجه داشته باشید تا مخاطبان به راحتی به محصولات شما علاقهمند شوند.
• بروشور کافیشاپ
این بروشور شامل عکسها و مشخصاتی از شیرینیها و نوشیدنیهای یک کافیشاپ است که شما را به رفتن به آن کافیشاپ و سفارش محصول ترغیب میکند.
با عنوان، جالبی شروع کنید که خوانندگان را ترغیب کند تا کاتالوگ و بروشور مواد غذایی را باز کنند. در عنوان، به مهمترین ویژگی غذاهای خود تاکید کنید. طعم، عجیب و غریب بودن و همه کاره بودن، موثرترین عنوان به یاد ماندنی است که اغلب نقل میشود. سعی کنید همه چیز را در مورد رستوران و تجارت خود در یک خط خلاصه کنید. در داخل کاتالوگ و بروشور توضیح دهید که چرا مردم باید غذا یا خدمات شما را بخرند. تقریباً هر قالب بروشور سه تایی از سه پانل کامل تشکیل شده است. از آنها به خوبی استفاده کنید. حقایق غذایی و ارزشهای غذایی را به محتویات خود اضافه کنید. حتی یک دستور غذا ! مطمئنا خاطره انگیز خواهد بود.
در دنیایی که تکنولوژی را هدایت میکند، کسبوکارها همچنان از محصولات چاپی، از جمله کاتالوگها و بروشورها استفاده میکنند. بروشورهای سفارشی میتوانند تأثیر ماندگاری در ذهن مخاطبان بگذارند. آمار نشان میدهد که 80 درصد از افرادی که کاتالوگ و بروشور را دریافت میکنند، به بازدید از کسبوکار یا شرکتی که در حال تبلیغ است، فکر میکنند. نظرسنجی دیگری نشان داد که از هر 10 گردشگر، هفت نفر در صورت دیدن کاتالوگ و بروشور آن را انتخاب میکنند.
همانطور که میبینید، طراحی کاتالوگ و بروشور مواد غذایی هنوز یک ابزار بازاریابی قدرتمند و مقرون بهصرفه است. بروشورها پیامی ظریف و یادآوری به مشتریان بالقوه میفرستند که کسبوکار شما حرفهای است و متعهد به ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت است. همراه با کارتهای ویزیت، بروشورها و کاتالوگها میتوانند در استراتژی بازاریابی شما گنجانده شوند.
به طور کلی چاپ کاتالوگ و بروشور مواد غذایی برای شرکتهای پخش مواد غذایی و رستورانها یک ابزار بسیار مهم و حیاتی است. با طراحی حرفهای و جذاب این محصولات، شرکتها میتوانند از مزایای فراوانی همچون جذب مشتری، افزایش فروش، ارتقای اعتبار و شناخت برند، انتقال اطلاعات دقیق و کامل به مخاطبان و ارتقای تجربه مشتری بهرهمند شوند.
این یک اشتباه بزرگ است که فکر کنیم که کاتالوگها و بروشورها قدیمی هستند. همانقدر که بازاریابی آنلاین ترجیح داده میشود، حقیقت این است که گروه زیادی از مردم هنوز هم ترجیح میدهند چیزها را بهصورت فیزیکی نگه دارند و به آنها فکر کنند و در آخر برای چاپ کاتالوگ و بروشور مواد غذایی خود و تهیه نسخههایی برای توزیع، طرح نهایی کاتالوگ و بروشور خود را به یک چاپخانه برسانید. بنابراین اگر تمایل داشتید کاتالوگ و بروشور مواد غذایی خود را با قیمتی مناسب به یک مجموعه مجرب سفارش دهید با کارشناسان ما در شبکه چاپ تماس بگیرید.
تمامی حقوق برای شبکه چاپ محفوظ می باشد.