چاپ بروشور 5 لت، 6 لت، 7 لت کمتر یا بیشتر؛ کدام یک بهتر است؟

 چاپ بروشور 5 لت، 6 لت، 7 لت کمتر یا بیشتر؛ کدام یک بهتر است؟

چاپ بروشور ۵ ۶ ۷ لت؛ تبلیغی موثر و تخصصی برای معرفی برند

 

چاپ بروشور یکی از تبلیغات کاغذی مستقیم است که طراحی و چاپ نقش موثری در تاثیرگذاری آن دارد. در واقع  بروشور یک تکه کاغذ است که می‌تواند به روش‌های مختلف تا شود و در دو طرف آن اطلاعات خلاصه ای در مورد یک سازمان، شرکت، محصول، خدمات و غیره چاپ شود. برای اطلاعات بیشتر خواندن ادامه مقاله به شما توصیه می‌شود.

 

بروشور چیست؟

بروشورها یکی از کاربردی‌ترین اشکال توزیع اطلاعات در میان جمعیت گسترده هستند. آن‌ها برای دسترسی به عموم مردم برای گسترش آگاهی از یک موضوع خاص یا جلب توجه شرکت‌ها و معرفی خدمات خاص مفید هستند. چاپ بروشور روشی عملی برای اطلاع‌رسانی به خوانندگان در مورد یک سرویس (مانند برنامه‌های اطلاع‌رسانی، مشاوره و غیره)، تبلیغ برای عموم در مورد شرکت‌ها تبلیغ هستند. بروشورها در مکان‌هایی مانند مطب پزشکان، مدارس، رستوران‌ها، شرکت‌های محلی و غیره توزیع می‌شوند. این نوع تبلیغات روشی متداول برای کسب‌وکارها، مؤسسات و سازمان‌ها برای به‌روزرسانی مشترکان خود در مورد اطلاعات یا فعالیت‌های اخیر است.

 

چاپ بروشور ۵ ۶ ۷ لت چه تاثیری در تبلیغات دارد؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی، کاغذهای تبلیغاتی اغلب مانند یک هزینه اضافی برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به‌نظر می‌رسد، درحالی‌که تاثیر آن خصوصا در دراز مدت بسیار حائز اهمیت است. با‌این‌حال علی‌رغم محبوبیت روزافزون تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، بروشور نقش مهمی در ساختار بازاریابی موفق شرکت ایفا می‌کند. بروشورها یکی از ارکان بازاریابی چاپی سنتی هستند و چاپ بروشور با طراحی خوب یکی از مقرون ‌به‌صرفه‌ترین رسانه‌ها برای ایجاد برند، شبکه‌سازی شرکت شما و نشان دادن خلاقیتی است که اغلب در بازاریابی دیجیتال از بین می‌رود.

در چاپ بروشور باید فونت‌ها، تصاویر و اشکال مختلف بسیار موردتوجه قرار گیرند تا توجه خوانندگان را به خود جلب کنند. این جلب توجه می‌تواند تصاویر چشم‌نواز و طرح‌های بصری، رنگ‌های روشن و اندازه های متنی مختلف را شامل شود. در ادامه پنج دلیل وجود دارد که بیان می‌کند چرا بروشورها بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی موثر هستند.

 

·       ارزش بالا در بازاریابی

در ابتدا مهم است که تشخیص دهید که چاپ بروشور بیشترین سود را در بازاریابی ملموس ارائه می‌دهد. چاپ بروشور یکی از قدیمی‌ترین و جا افتاده‌ترین روش‌های بازاریابی است و بخش بزرگی از آن به دلیل سادگی ساخت و تولید است. با ظهور چاپ دیجیتال، شرکت‌ها می‌توانند به‌سرعت یک بروشور ساده تهیه کنن و آ‌ن‌ها را با حداقل هزینه و زمان تحویل سریع چاپ کنند.

برای سازمان‌های بزرگ‌تر که نیاز به چاپ انبوه دارند، مثلا برای یک نمایشگاه یا کنفرانس بزرگ، در صورت خرید عمده، قیمت چاپ بروشور کاهش می‌یابد. علاوه‌بر این، از آن‌جایی که بروشورها امتحان خود را در دنیای تجارت پس داده‌اند، پس از چاپ به ندرت تغییراتی در آن لازم است.

 

·       نشان‌دادن اعتبار شرکت

بازاریابی دیجیتال درحال افزایش است و اکثر سازمان‌ها می‌توانند به‌راحتی و به‌سرعت تبلیغات آنلاین تولید کنند. نقطه ضعف این اشکال بازاریابی دیجیتال این است که شرکت‌های جدید اغلب با دیجیتال شروع می‌کنند و در آن‌جا باقی می‌مانند. شرکت‌هایی که از ادبیات فروش چاپی مانند بروشور استفاده می‌کنند، این پیام را به مصرف‌کنندگان می‌فرستند که شما یک کسب‌وکار معتبر را اداره می‌کنید. این نشان می‌دهد که شما مایل به سرمایه‌گذاری در بازاریابی شرکت‌های خود فراتر از دیجیتال هستید و مایلید همین کار را با مشتریان خود انجام دهید.

یکی از جنبه های مهم تقویت برند از طریق بروشورها این است که نباید در طراحی یا چاپ کوتاهی کنید. از آن‌جایی که بروشورها توانایی انجام کارهای زیادی را برای نشان دادن اقتدار شما در یک بازار خاص دارند، بسیار مهم است که نشان دهید هر بخش از شرکت خود، از جمله چاپ بروشور را جدی می‌گیرید.

 

·       تقویت هویت برند و شخصی‌سازی

بروشورهای چاپی فرصتی را برای ایجاد هویت برند و شخصی‌سازی کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند. درحالی‌که بسیاری از مردم بروشورها را یک روش ارتباطی بی‌حال یا خیلی ساده می‌دانند، احتمالا بفقط تاکنون  بروشورهای بی‌حال یا کسل‌کننده را دیده‌اند. یک بروشور خلاقانه و توصیفی به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به مخاطبان زیادی نشان دهید و هویت خود را برای مصرف‌کنندگانی که پر از بروشورهای غیرقابل تصور هستند، تثبیت کنید.

علاوه‌بر این، بروشورهای چاپی ارتباطی یک به یک با مشتری شما فراهم می کنند که با رسانه‌های بازاریابی دیجیتال امکان‌پذیر نیست. بروشور خود را چشم‌نواز و قابل تامل و در عین حال قابل دسترس کنید. مطالب نوشته شده، حس شخصی را اضافه می‌کند که این مورد در بازاریابی آنلاین به‌ندرت دیده میشود.

 

·       شبکه‌سازی

بروشورهای چاپی مسلما یکی از بهترین راه‌ها برای تثبیت قدرت، نشان‌دادن هویت و ارتباط با مخاطبان بسیار مهم هستند. برخلاف اسناد، پوسترها یا بنرها، بروشورها را می‌توان به‌صورت عمده چاپ کرد و در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا حتی مؤسسات رقبا پخش کرد. بروشور اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار شما و اطلاعات تماس برای مشتریان بالقوه را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا جزئیات خدمات خود را ارائه دهید و خلاقیت خود را در این فرآیند نشان دهید.

 


دسته‌بندی بروشور ۵ ۶ ۷ لت بر چه اساسی  است؟

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها وارد بازار دیجیتال مارکتینگ شده‌اند و چاپ بروشور سنتی را به‌کلی کنار گذاشته‌اند؛ اما این شرکت‌ها فرصت‌های مهمی را از دست می‌دهند. بروشور یک ابزار بازاریابی است که عموما یک ورق کاغذ است که در جلو و پشت چاپ می‌شود و می‌توان آن را در انواع تا و اندازه‌ها طراحی کرد.

در اصطلاح گرافیکی هر تای بروشور، یک لت است. در واقع یک بروشور صفحه A4 است که با یک یا چند خط به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود چاپ بروشور از 1 لت شروع می‌شود و تا چاپ بروشور 5 لت، 6 لت و 7 لت ادامه پیدا می‌کند.

 

سایز و جنس بروشورها به چه صورت است؟

بروشورها را می‌توان از کاغذهای تحریر یا کاغذ گلاسه چاپ کرد؛ اما باتوجه به این‌که کاغذ گلاسه ضخامت کمتر و شفافیت بیشتری دارد، برای چاپ بروشور گزینه مناسب‌تری است. هر لت بروشور اندازه و نوع آن را تعین می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع چاپ بروشور ذکر خواهد شد.

 

·       بروشور بدون تاشو (سایز: 5.5 × 8.5)

برخی از کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند تا بدون هیچ تایی بروشور خود را طراحی کنند تا اطلاعات آن‌ها در یک صفحه قرار گیرد. این روش توصیه نمی‌شود؛ چراکه نه مقرون‌به‌صرفه و نه جذابیت خاصی دارد. زیبایی بروشور در تعداد لت‌ها و تایی است که مخاطب را به خود جلب می‌کند.

 

·       بروشور 2 لت (سایز 8.5×14)

چاپ بروشور نیمه تا شده که به آن چاپ بروشور 2 لت هم می‌گویند، از یک ورق کاغذ تشکیل شده است که برای ایجاد یک صفحه جلویی، دو صفحه داخلی و یک صفحه پشتی از وسط تا شده است.

 

·       بروشور 3 لت (سایز 8.5 x 14 | 11 x 17 | 11 × 25.5)

بروشورهای Trifold که در موار چاپ بروشور 3 لت قرا  می‌گیرند، محبوب‌ترین گزینه بروشورها هستند. بروشورهای Trifold یک ورق کاغذ را که به سه صفحه تا شده است، (در جلو و پشت) تقسیم می‌کنند تا یک صفحه جلویی، یک صفحه سمت راست و دیگری در چپ ایجاد شود.

 

·       بروشور Z Fold (سایز: 8.5 x 11 | 8.5 x 14 | 11 x 17)

بروشور Z-Fold شبیه بروشور 3 لت است. تنها تفاوت آن در جهت تا شدن آخرین پنل است. Z-fold یک ورق کاغذ است که در سه صفحه (در جلو و پشت) تاشده و در جهت "Z" تا می‌شود. این گزینه برای ارائه محصول یا خدمات عالی است و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی را در یک ترتیب خاص به مشتری خود ارائه دهید.

 

چاپ بروشور 5 لت به چه صورت است؟  

چاپ بروشور 5 لت هم می‌تواند صفحه را به 5 قسمت مساوی تقسیم کند تا با تا خوردن هر بخش اطلاعات مرتبط با آن تغییر کند. در نظر داشته باشید که زمانی از چاپ بروشور 5 لت یا بالاتر از آن استفاده می‌شود که اطلاعات داده شده به مخاطبان تخصصی باشد. به‌عنوان مثال در کنفرانس‌های تخصصی یا برندهای معتبر با انواع محصولات این نوع بروشور کاربرد خواهد داشت. اگر بروشور شما دارای اطلاعات زیادی برای قراردادن در یک برگه است، چاپ بروشور 8 لت هم می‌تواند جز گزینه‌های شما باشد. به‌خاطر داشته باشید که یک بروشور  8 لت به 8 صفحه نیاز دارد (شامل جلد جلو، پشت جلد، صفحات داخلی جداگانه، پشت جلد و پشت جلد).

گرماژ این بروشورها می‌تواند تا 200 گرم و از جنس گلاسه باشد و برای براق‌ترشدن و ماندگاری بیشتر هم لایه سلیفون را روی آن قرار می‌دهند. چاپ بروشور 6 لت و چاپ بروشور 7 لت هم به همین صورت است. هزینه و تخصص بیشتر با مخاطبان خاص‌تر و امکان اثربخشی بیشتر از ویژگی‌های اصل این نوع بروشور خواهد بود.

 

چرا باید برای چاپ بروشور از شبکه چاپ کمک گرفت؟

طبق تحقیقات اخیر، 98٪ از بازاریابان معتقدند که شخصی‌سازی به پیشرفت روابط با مشتری کمک می‌کند و 76٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که هنگام خرید به بازاریابی ملموس از طریق کانال‌های دیجیتال اعتماد دارند. علاوه‌بر این، چاپ بروشور 5 لت یا کمتر و بیشتر،  به این معنی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند بعدا به مطالب شما مراجعه کنند و اندازه کوچک آن نشان قابل حمل بودن آن است که می‌توان آن‌ها را در هر کجا توزیع کرد.

شبکه چاپ با سال‌ها تجربه در زمینه تبلیغات چاپی شما را در زمینه چاپ بروشور در هر تعداد لت و هر طرح و رنگ و اندازه‌ای کمک می‌کند. برخی از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا متفاوت به‌نظر رسند، به‌عنوال مثال لت یکی از بروشورها را بزرگتر از سایر لت‌ها درنظر گیرند. با تجهیزاتی که شبکه چاپ در چاپخانه اختصاصی خود دارد، می‌تواند این نوع یا هر شکل و اندازه و برشی را که در نظر دارید، برای شما طراحی کند. تیم شبکه چاپ مفتخر است تا پاسخگوی سوالات و سفارشات شما در زیمنه چاپ بروشور و سایر تبلیغات کاغذی باشد.





2024-07-18 13:04:49

چاپ_بروشور/ بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست