بهترین نرم‌افزار طراحی کاتالوگ 2023 + قالب آماده

 بهترین نرم‌افزار طراحی کاتالوگ 2023 + قالب آماده

معرفی بهترین برنامه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

 

قصد طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را دارید؟ حتما تا پایان این بلاگ با ما همراه باشید تا چندین برنامه طراحی بروشور را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر اکثر شرکت‌های موفق از تکنیک‌های بازاریابی کاتالوگ استفاده می‌کنند. انتخاب برنامه ساخت کاتالوگ مناسب اولین مرحله در شروع طراحی کاتالوگ تبلیغاتی است به‌خصوص اگر تجربه زیادی در زمینه طراحی نداشته باشید.

به همین دلیل ما مجموعه 6 برنامه برتر طراحی را در این پست برای شما گردآوری کرده‌ایم که به طور تضمینی فرایند طراحی شما را آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر از همیشه می‌کند. به‌طورکلی هر برنامه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خودش را دارد، این وبلاگ ویژگی هر یک از نرم‌افزارهای طراحی را توضیح می‌دهد تا بتوانید باتوجه‌به نیاز خود بهترین نرم‌افزار طراحی کاتالوگ را انتخاب کنید.

 

1- نرم‌افزار Adobe InDesign

محصولات ادوبی جز یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی در نظر گرفته می‌شوند. دراین‌بین برنامه Adobe InDesign برای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی چاپی برترین رتبه را در بین سایر نرم‌افزارها دارد و به‌عنوان ابزار استاندارد طراحی چاپ شناخته شده است. این برنامه ساخت کاتالوگ دارای ویژگی‌های بسیار عالی برای طراحی است.

ادوبی ایندیزاین با فضای کاری قابل‌تنظیم و مدیریت پیشرفته فونت‌ها، یک نرم‌افزار طراحی کاملاً انعطاف‌پذیر است. این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از TypeKit، شامل قابلیت مدیریت رنگ پیشرفته PMS نیز می‌شود تا بتوانید از رنگ‌های سفارشی، پوشش‌های نقطه‌ای و جوهرهای فلزی و همچنین FOCOLTONE، HKS، TOYO و سایر موارد استفاده کنید.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا سبک‌های مختلفی از پاراگراف‌ها و کاراکترها را تنظیم کنید یا سبک‌هایی را تایپ کنید که به‌راحتی می‌توانید تنظیمات سفارشی خود را روی آنها انجام دهید. ناگفته نماند، این نرم‌افزار به شما این امکان می‌دهد که صفحات پروژه خود را به یکباره ویرایش کنید و عناصر طراحی را به‌راحتی و بدون دردسر در کنار یکدیگر قرار دهید. Adobe InDesign به‌عنوان یک ابزار پیشرو در نرم‌افزار طراحی کاتالوگ تبلیغاتی شناخته می‌شود؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد همه چیزهایی که چاپگر شما نیاز دارد، از جمله لینک به تصاویر، فایل‌های PDF، فونت‌ها و سایر موارد دیگر را در یک فایل آماده کنید.

 

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزار Adobe InDesign

  • قابلیت مدیریت رنگ پیشرفته
  • قابلیت تکرار سبک‌های پاراگراف و کاراکترهای ثابت پر استفاده
  • قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر نرم‌افزارهای ادوبی از طریق Creative Cloud
  • نرم‌افزار طراحی کاتالوگ با قابلیت صفحه‌بندی پیشرفته
  • قابلیت TypeKit

 

2- نرم‌افزار Adobe Illustrator

نرم‌افزارایلاستریتور همانند نرم‌افزار ایندیزاین جز یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در طراحی پروژه‌ها است؛ زیرا دارای قابلیت‌های جذاب مشترک زیادی هستند. البته این دو نرم‌افزار تفاوت‌های کلیدی در بعضی از ویژگی‌های خود دارند. Adobe Illustrator برای طراحان حرفه‌ای که می‌خواهند گرافیک‌های وکتوری باکیفیت بالا طراحی کنند بسیار مناسب است.

ایلوستریتور برای طراحی کاتالوگ‌هایی با گرافیکی سنگین عالی است و یکی از بهترین ابزارهای نرم‌افزار طراحی کاتالوگ است؛ زیرا پیش‌نمایشی از نحوه نمایش کاتالوگ چاپ شده شما را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید بسته به هدف پروژه کاتالوگ خود را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید. Adobe همچنین به شما این امکان را می‌دهد که فونت‌ها و تایپ فیس‌های خود را آپلود کنید.

 

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزارAdobe Illustrator

  • اگر به دنبال تمام قابلیت‌های این‌دیزاین با رابط کاربری بهتر هست ایلاستریتور به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • اگر طراحی کاتالوگ بیشترین حجم کاری شماست نرم‌افزارایلاستریتور جز یکی از بهترین گزینه‌هاست.

 


3- نرم‌افزار Scribus

Scribus، قطعاً بسیاری از نقاط قوت ایندیزاین و ایلاستریتور را ندارد، بااین‌حال نرم‌افزاری کاملاً رایگان است و مانند نرم‌افزارهای ادوبی، Scribus دارای ابزارهای کاربردی و قدرتمند بسیاری است که به شما در طراحی و ساخت کاتالوگ کمک می‌کند. برنامه Scribus همانند ایندیزاین دارای گزینه‌های اصلی تنظیمات صفحه، ابزارهای چیدمان، بسته‌بندی و... است همچنین این قابلیت خروجی گرفتن با انواع فرمت‌های استاندارد مانند فایل‌های PDF را دارا است.

اگر به دنبال بسیاری از مزیت‌های InDesign هستید، اما بودجه مالی محدودی دارید برنامه Scribus گزینه مناسبی برای طراحی کاتالوگ است. بااین‌حال، اگر با این برنامه برای طراحی کاتالوگ آشنایی ندارید، باید زمان کافی را برای یادگیری به خود اختصاص دهید.

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزارScribus

  • بهترین نرم‌افزار رایگان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی
  • داری صفحه ابزار جامع جهت سرعت‌بخشیدن به روند طراحی
  • یک نرم‌افزارطراحی قدرتمند که مزایای مشابهی با نرم‌افزارپولی که حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند

 

4- نرم‌افزار Canva

کنوا از نظر فنی یک پلتفرم به‌حساب می‌آید تا یک نرم‌افزار، اما هنوز هم بسیار کاربردی است؛ زیرا دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است که برای طراحانی که تازه شروع به کارکرده‌اند عالی است.Canva یک پلت فرم طراحی است که دارای قالب‌های خاص برای پروژه‌های چاپی و دیجیتالی است. همچنین در این نرم‌افزار بسیاری از گرافیک‌های رایگان و تصاویر استوک وجود دارد. شما می‌توانید طرح کاتالوگ خود را از ابتدا ایجاد کنید و تمام تصاویر و گرافیک‌های خود از جمله لوگوی خود را آپلود کنید، کانوا آپلودهای شما را برای استفاده بعدی نیز ذخیره می‌کند.

برخلاف سایر نرم‌افزارهای ذکر شده در این وبلاگ، کانوا پلتفرمی است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا بسیار کاربرپسند است و یک قابلیت‌هایی رایگان دارد. شما می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌ها و عناصر طراحی بیشتر حساب پریمیوم کانوا تهیه کنید. Canva دارای رابط کاربری آسان است و به طراحان تازه‌کار فضایی مانند نرم‌افزار حرفه‌ای InDesign نمایش می‌دهد. Canva همچنین دارای گزینه پیشرفته هنگام خروجی  است و به شما امکان می‌دهد چندین صفحه را طراحی کنید، این قابلیت برای طراحی کاتالوگ عالی است و همان چیزی است که چاپگر شما به آن نیاز دارد تا بتواند کاتالوگ‌های شما را به‌خوبی چاپ کند.

 

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزار Canva

  • تصاویر و قالب‌های گرافیکی مناسب طراحان مبتدی
  • فضای ساده برای طراحی
  • برنامه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی رایگان

 

5- نرم‌افزار Microsoft Publisher

مایکروسافت پابلیشر یک برنامه مفید طراحی کاتالوگ تبلیغاتی برای کسانی است که با مایکروسافت آفیس آشنا هستند. پابلیشر به‌اندازه ادوبی یا Scribus ابزار یا ویژگی‌های زیادی ندارد، اما کار با آن کمی آسان‌تر است. اگر اولین کاتالوگ خود را با Microsoft Publisher طراحی می‌کنید، چالش زیادی با آن نخواهید داشت.

طراحی هر چیزی در مایکروسافت پابلیشر ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، زیرا این نرم‌افزاربرای پروژه‌های طراحی کاتالوگ خیلی محبوب نیست، اما این بدان معنا نیست که با آن نمی‌توان کار طراحی را انجام داد. در واقع، این نرم‌افزارقالب‌های آماده زیادی دارد که به‌صورت آنلاین در دسترس هستند تا به شما در شروع کار طراحی کمک کنند.

Publisher یک نرم‌افزار طراحی حرفه‌ای نیست، بنابراین خروجی گرفتن فایل PDF   مناسب برای چاپگر شما با این نرم‌افزار کمی دشوار است؛ بنابراین، قبل از طراحی و خروجی گرفتن کاتالوگ حتماً در خصوص نکات مربوط به تنظیمات پابلیشر و نحوه پرینت گرفتن آن تحقیق و مطالعه کنید.

 

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزار Microsoft Publisher

  • مناسب برای افراد با بودجه مالی محدود
  • شباهت با فضای کاربری بسته نرم‌افزاری آفیس
  • قالب‌های رایگان طراحی

 

5- نرم‌افزار Inkscape

اینکسکیپ یکی از بهترین ابزارهای نرم‌افزاری طراحی برای مبتدیان است. دقیقاً مثل ادوبی ایلستریتور، به شما اجازه می‌دهد تا طراحی‌های وکتوری باکیفیت بالا انجام دهید. بااین‌حال، ابزارهای موجود در آن محدود است و به همین دلیل، ساخت کاتالوگ‌های چند صفحه‌ای در Inkscape دشوار است. برای طراحی یک کاتالوگ در اینکسکیپ، می‌بایست برای هر صفحه فایل جداگانه بسازید و سپس هر یک از صفحات را برای ساخت یک فایل چند صفحه‌ای PDF یک‌پارچه کنید. به دلیل این محدودیت، شاید بهتر باشد اینکسکیپ را تنها برای ایجاد کاتالوگ‌هایی با تعداد صفحات کم در نظر بگیرید یا از آن برای طراحی پوستر و کارت‌تبریک استفاده کنید.

اگر چه تمامی ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزارهای ادوبی در نرم‌افزاراینکسکیپ موجود نیست، اما این نرم‌افزار به‌صورت کاملاً رایگان در دسترس است. یکی دیگر از مزایای اینکسکیپ قابلیت خروجی باکیفیت pdf در این نرم‌افزاراست. کیفیت فایل و خروجی در فرمت صحیح برای چاپگرها بسیار مهم است؛ زیرا فایلی با وضوح پایین یا هر فرمتی به‌غیراز pdf ممکن از در فرایند فشرده‌سازی یا خروجی گرفتن با افت کیفیت مواجه شود.

 

ویژگی‌های مثبت نرم‌افزارInkscape

  • نرم‌افزاری رایگان برای طراحی
  • ابزارهای کاربردی برای ساختن و ویرایش گرافیک‌های وکتوری
  • نرم‌افزار طراحی مناسب برای مبتدیان

 

جمع‌بندی

کسب‌وکارها امروزه از روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی برای افزایش فروش استفاده می‌کنند یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای کسب‌وکارها طراحی کاتالوگ تبلیغاتی محصولات است. کاتالوگ محصولات را به مناسب‌ترین شکل معرفی می‌شوند. برای طراحی کاتالوگ حرفه‌ای نیاز است که با نرم‌افزارطراحی کاتالوگ مناسب کار کنید. در حال حاضر نرم‌افزارهای طراحی زیادی برای طراحی کاتالوگ در صنعت طراحی وجود دارند، شما باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید نرم‌افزارطراحی کاتالوگ موردعلاقه خود را انتخاب کنید. در این پست 6 نرم‌افزاربرتر طراحی را بررسی شد. شما می‌توانید با استفاده از یکی از نرم‌افزارهای معرفی شده کاتالوگ خود را طراحی کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام نرم‌افزاربرای شما مناسب است یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید کافی است جهت سفارش طراحی کاتالوگ از کارشناسان حرفه‌ای و خبره ما در شبکه چاپ کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 





2024-10-21 12:40:23

کاتالوگ/ چاپ_کاتالوگ/ طراحی_کاتالوگ


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست